IKEA- the trip

Skrivet den: 2007-09-16 | 14:03:06
Uppstigning tidigt. Avfärd prick 7.30, som planerat. Det luktade så illa i bilen tack vare mammas 5oo doftgranar, som hon så starkt insisterar att ha, att jag fick ont i skallen och mådde illa. Bra start på dagen och resan, jippie! Efter att jag av ren ilska kastat in wonderbaumsen i handskfacket låg doften av vanilj blandat med jordgubbar och persika kvar i luften ett bra tag. På tal om doft: Är det någon som vet varför det luktar avlopp inne på Citykompaniet här i stan?
Åter till resan mot Haparanda.
Vi stannade tvärt på en Statoilmack och käkade frukost, köttbullsmacka :) Tråkig resa tills vi äntligen rullade in i Haparanda. Klockan var nu kring halv elva och det var redan knasigt mycket folk där. Vi greppade tag i en kundvagn och sedan rullade IKEA- tåget runt på alla avdelningar. Vardagsrum, kök, badrum, lekrum, verktyg, lampor.. Allting snurrar fortfarande runt i skallen. Hur kan man rymma så mycket på en plats? That's crazy. Jag köpte inte så mycket egentligen, en ny stol till mitt skrivbord hos papi (för den som vill veta så heter den Snille)fotoramar och lite candy var det enda jag hittade, men jag sörjer inte. Liten plånbok ger inte så mycket mer. Vi hade tänkt äta på resturangen inne på IKEA, men det var verkligen smockat där inne så vi drog till Frasses istället. Och jag har då aldrig ätit på ett tjusigare Frasses (vet inte ens om jag har hört talas om något i den stilen). Kristallkronor i taket och fotöljer (bilder kommer). De spelade till och med musik inne på toaletten, den ni! ;) God mat hade de också så om ni ska på IKEA i Haparanda, ett tips; ät där :) Vi tvärsprang in på Rusta, men ingenting köptes från min sida. Vi var och tittade på någon fors, som egentligen inte var någonting att hänga i julgranen. Hemresa, jag var trött och glad. Sov i princip hela vägen till Luleå. Det blev ett snabbt stopp där eftersom vi hade tänkt kika in på dollarstore, men de stängde klockan 16. Vi var tio minuter sena och fick bara fortsätta vägen hem. Kom hem till mamma cirka klockan sju och sedan slappade jag bara i stugan resten av kvällen. :)
Inköpen:









Var det någon annan än jag som såg Svensson, Svensson? Om ja, vad tyckte ni om deras comeback? Jag tycker då att det var skitbra! :D Ser framemot tolv avsnitt till kan jag säga.

Hör och häpna: Jag har gjort bort nästan allt skolarbete! :D
Träning om någon timme och jag är peppad till tusen! :)
Kyklinggrillspett till middag, mums!

Kram!




Kommentarer
Postat av: Klotter

Amen fy för doftgranar! Det lukat skiiit

2007-09-16 @ 14:21:29
URL: http://HannaOgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stamkund?

Ska vi mejla?: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Snälla ord endast, kthxbye:

Trackback
RSS 2.0