Spelningen

Skrivet den: 2007-11-04 | 03:18:43
Förra inlägget spårade, feeeelåt. Det finns rimliga tvivel att detta kommer göra det också, men I'll do it anyway.
Jag kom just på att jag ändå måste skriva om hur det gick på spelningen
(tyvärr finns inga bilder därifrån eftersom min kamera ville vinna i leken vilken elektrisk sak kan svika mest under kvällen, ni förstår vad jag menar längre ner)

Först:
Kvällen innnan, alltså Torsdag.
Vi ville ju peppa upp oss extra mycket inför spelningen och även vara extra coola, ett par snilleblixtar senare stod vi där med 4 vita tröjor och 3 burkar svart textilfärg, världen låg vid våra fötter. Det blev lite felkludd och utsmetat här och där, men överlag gick det bra. Om man dessutom har i tanke att det var seeeeeent så utförde vi mirakel.


Lite roligt fnittriga sådär, snack om Olle Sarri.
Och om nån minns vad serien hette, den gick typ på fyran, skriv en kommentar till en som undrar!

Resultatet av tröjorna då?
Det blev såhär:
Cajsas:
image136

Linas:
image137

Magdas:
image138

Och finally, min:
image139


FREDAG:
Vägen till Norsjö kändes oändlig, men vi kom fram i alla fall. Hittills gick allting bra. Sen fick vi soundchecka, nu började saker gå helt fel. Vi hade tagit med oss en stämapparat så att allting skulle låta helt okej. Det första som händer är att ena gitarren vi har lånat inte fungerar. Tacka gudarna att jag hade tagit med mig min egna gitarr säger jag bara. Det fixade sig alltså ganska direkt. Sen när vi ska stämma basen fungerar inte apparaten mer så vi försöker stämma den utan på traditionellt vis. Det lät förjävligt och jag blev tokig och började vilja packa ihop och dra hem. Till slut fick vi hjälp att stämma den, thank you dude!
Det gick helt okej med soundchecken och allting, nu var det bara ett par timmars väntetid som stod på schemat. Vi väntade och väntade, sen blev det vår tur att glänsa. Riktigt bra feedback från alla i publiken, tack för den alla som var där!!! :D
Lina tappade plektrumet sen började hennes gitarr glappa så hon snörde av sig den och bytte till den jag hade haft och då lossnade axelbandet på den, inte hennes turdag precis.
Bortsett från allt detta var spelningen grym.

Packade ihop och drog hem.
Har ni sett en vackrare och sorgligare plats än en kyrkogård på alla helgona?
Det har inte jag.

image140

För övrigt kan Cajsas storasyster Moa rita.

GODNATT ALLIHOPA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stamkund?

Ska vi mejla?: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Snälla ord endast, kthxbye:

Trackback
RSS 2.0