Snart är min väntan slut

Skrivet den: 2007-11-09 | 11:13:27
Tiden flyger iväg fastän jag gör ingenting. Det är undefär 45 minuter tills min buss går.
Säger ni 45 minuter eller trekvart?
Sitter och töjer mina gummiband fortfarande och samtidigt njuter jag av ett glas trocadero- med sugrör såklart. Jag tror jag lyssnar för mycket på reklamen när de säger att det är nyttigare för tänderna, men hey, det skadar ju inte så jag kör på i alla fall.

Hittills idag har jag bara funderat en massa, krånglat in mig i mina egna tankar rättare sagt.. Jag tänkte mycket på den där killen i Finland som sköt ihjäl 7 elever och rektorn på sin skola, och till slut tog han även sitt eget liv. Jag skänker en tanke till alla anhöriga som har förlorat någon i och med detta, men kan samtidigt inte sluta förundras över pojken.. Mördaren alltså.. Har läst igenom hans brev om varför han gjorde detta och finner mig själv hålla med honom stundvis, han hade en bra tanke. Jag vill understryka att jag verkligen inte tycker att han förde fram sina åsikter på ett bra sätt, man dödar inte för att bli hörd, det är ju slöseri med liv.

Jag kan inte komma fram till någonting, jag kommer fram till ingenting. Jag fastnar i en återvändsgränd i mitt huvud där moralen säger en sak medan mina egna åsikter förespråkar en helt annan sak.
Jag fattar fan ingenting.

Nu har jag förvirrat er nog, ska väl dra på mig ett par byxor och slurpa vidare på min trocca.

image145

Flaggorna i Finland står på halvstång idag. Bild från Aftonbladet.

Kommentarer
Postat av: EmmA

AH! Av med byxorna och upp på bordet! Killen var till en början en missförstådd hjälte. Frustrationen tog över och han pangade på, tragedi, men jag tkr inte vi skall hänga upp oss på Finland, de är trotsallt lite busiga. I Sverige serveras sedvänlig moralkaka.

2007-11-09 @ 11:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stamkund?

Ska vi mejla?: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Snälla ord endast, kthxbye:

Trackback
RSS 2.0